Etusivu
Föli selkokielellä
Olet Turun seudun joukkoliikenteen eli Fölin selkokielisillä verkkosivuilla. Täältä löydät tietoa, miten matkustat Fölillä.
Voit matkustaa Fölillä seitsemän kunnan alueella
Fölin bussit kulkevat seitsemän kunnan alueella. Nämä kunnat ovat Turku, Kaarina, Raisio, Lieto, Naantali, Rusko ja Paimio.
Kesäisin järjestämme myös vesibussiliikennettä Aurajoelta Ruissaloon ja Hirvensaloon.
Tunnistat Fölin bussit keltaisesta väristä. Voit matkustaa Fölillä töihin, harrastuksiin, kaupunkiin tai luonnon rauhaan. Fölillä on helppo ja mukava matkustaa.
Fölin bussien numerot ja reitit muuttuivat 1.7.2025
Fölin bussien numerot sekä bussien reitit eli bussilinjat muuttuivat. Muutos tarkoittaa sitä, että koko Turun sisäinen bussilinjasto muuttui.
Uutta bussilinjastoa kutsutaan nimellä runkolinjasto. Runkolinjastoon kuuluu bussien runkolinjoja, jotka ajavat usein. Runkolinjastoon kuuluu myös muita bussilinjoja.
Tutustu Fölin kuvakommunikaatio-ohjeisiin
Fölin verkkosivuilta löytyvät myös kuvakommunikaatio-ohjeet. Ohjeet neuvovat, miten Fölin busseilla matkustetaan.
Matkustajan kannattaa käyttää ohjeita, kun hän harjoittelee Fölin käyttöä. Ohjeita voi käyttää vielä silloinkin, kun Fölin käyttö on jo tuttua.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Mitä minun pitää tietää, kun matkustan bussilla?
Millä alueella Fölin matkakorteilla ja kertalipuilla voi matkustaa?
Näihin ja moniin muihin kysymyksiin löydät vastauksen kohdasta Usein kysyttyjä kysymyksiä.
Jos haluat lisätietoja jostain aiheesta tai et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Täältä löydät Fölin asiakaspalvelun yhteystiedot. (Avautuu uudessa välilehdessä)




