Gå till innhållet
Åbo regiontrafik

Hittegods och försvunna resekort

 

Du kan fråga efter ett försvunnet Föli-kort per telefon, via chatten eller på Salutorgets Monitori. Förfrågningar om föremål som glömts kvar på bussarna inom Åboregionens kollektivtrafik kan göras hos Finlands Hittegodsservice.

Försvunnet Föli-kort

Du kan fråga efter ett försvunnet Föli-kort per telefon (02 262 0100), via chatten eller på Salutorgets Monitori (Auragatan 8).

Kundservicen är öppen mån-tor 9-17.30, fre 9-15.30. Lördagar, söndagar och helgdagar stängt. Kontrollera exceptionella öppettiderna från Salutorgets Monitoris webbplatsen.

Föregående veckas försvunna kort levereras till Salutorgets Monitori varje måndag. Till exempel om du tappat bort ett kort under veckoslutet, kan du fråga om kortet på måndag eftermiddag efter kl. 14. Försvunna kort förvaras i tre veckor.

Ersättning för försvunnet kort

Ett försvunnet kort kan ersättas med ett nytt, dvs. perioden eller värdet som laddats på det försvunna kortet kan överföras till ett nytt kort vid Fölis serviceställen.

Ett nytt resekort kostar 5,20 euro och för överföringen av saldot debiteras en behandlingsavgift på 7,30 euro. Ta ditt identitetsbevis med dig när du går till servicestället.

Hittade du ett Föli-kort?

Du kan lämna in Föli-kortet till ett serviceställe eller ge det till föraren. Ingen hittelön betalas för kortet.

Kontaktuppgifter