Hittegods och försvunna resekort

Hittegods och försvunna resekort

Försvunna Föli-kort

Man kan fråga om försvunna Föli-kort per telefon, via chatt eller vid Fölis servicebyrå (Auragatan 5, Åbo).

Fölis servicebyrå är öppen må–fr 8–18 och lö 9–14.
Fölis telefontjänst är öppen må–fr 8–15 och lö 9–14, tfn 02 262 4811
Chattjänsten är öppen må–fr 8–15 (foli.fi-webbplatsen nere i högra hörnet).

Det är endast möjligt att spärra försvunna kort genom att gå till ett serviceställe. Per telefon eller via chatten är det inte möjligt att tillfälligt spärra ett kort.

Föregående veckas försvunna kort returneras varje måndag till servicebyrån. Till exempel om du tappat bort ett kort under veckoslutet, kan du fråga om kortet på måndag eftermiddag efter kl. 14. Försvunna kort förvaras i 2 månader efter att det senast var i bruk.

Ett försvunnet kort kan ersättas med ett nytt från ett serviceställe

Perioden eller värdet som laddats på det försvunna kortet kan överföras till det nya kortet vid Fölis serviceställen. Ett nytt resekort kostar 5 euro och för överföringen av saldot debiteras en behandlingsavgift på 7 euro. Ta ditt identitetsbevis med dig när du går till servicestället.

Hittade du ett Föli-kort?

Du kan lämna in Föli-kortet till servicebyrån eller ge det till busschauffören. Ingen hittelön betalas för kortet.

Annat hittegods

Har du glömt t.ex. handskar, en väska eller annat hittegods på bussen?

Förfrågningar om föremål som lämnats på bussarna inom Åboregionens kollektivtrafik kan göras hos Suomen löytötavarapalvelu. Hittegods skickas till Suomen löytötavarapalvelu tre gånger i veckan (måndag, onsdag och fredag)

  • Viilarinkatu 5 (Länsi1), 20320 Åbo.
  • Tel.  0600 03391 (1,98 €/min + mta/lna)
  • Öppet må-fr 9–17, lö 10–14

 

Kaksi ihmistä pitelevät matkakortteja käsissään.

Rekommendera