Miten toimin, jos Föli-fillarin käytössä ilmenee ongelmia?

03.05.2018 18:31

Miten toimin, jos Föli-fillarin käytössä ilmenee ongelmia?

Paljon odotetut Föli-fillarit eli föllärit otettiin käyttöön Turussa tiistaina 1.5. Tähän mennessä rekisteröintejä on tehty runsaasti ja pyörät on otettu hyvin vastaan, mutta myös häiriötä on ilmennyt pyörien käyttöönotossa. Järjestelmävirheet pyritään korjaamaan tämän viikon aikana.

Havaittuja häiriöitä Föli-fillareissa

Föli-fillareiden käytössä on ilmennyt häiriöitä, erityisesti rekisteröinnissä, pyörän käyttöönotossa ja palautuksessa.

Häiriöt ovat saattaneet johtua seuraavista syistä: 

  • Käyttöjärjestelmää on ajoittain päivitetty, jolloin rekisteröinti on ollut hetkellisesti pois käytössä.
  • Rekisteröityjä ei ole laittanut puhelinnumeronsa eteen maatunnusta, jolloin käyttöönotto ei ole onnistunut.
  • Pyörän palautus ei ole onnistunut ja pyörä on jäänyt edelleen varatuksi käyttäjälle.

 

Järjestelmää on päivitetty aina ongelmien ilmentyessä, ja Föli-fillareiden käyttö- ja rekisteröintiohjetta tarkennettu ongelmatilanteiden minimoimiseksi. 

Ongelmia pyörän palautuksessa?

Ensimmäisinä päivinä erityisesti Föli-fillareiden palautuksissa on ilmennyt ongelmia. Käyttäjien tulee huolehtia, että pyörän palautus on onnistunut - tämä näkyy vahvistusviestinä pyörän takarenkaan päällä sijaitsevassa näytössä käyttäjän painettua OK. Muussa tapauksessa pyörä on edelleen varattuna kyseiselle käyttäjälle.

Jos pyörän palautus ei onnistu käyttäjästä riippumattomista syistä, korvataan aiheettomasti veloitettu myöhästymissakko. Virheellisiä veloituksia koskevissa palautteissa tulisi mainita pyörän tunnistenumero (löytyy pyörän rungosta), asiakkaan käyttäjätunnus ja kuittinumero. Nämä nopeuttavat asian käsittelyä ja korjaamista.

Anna palautetta ongelmista

Palautetta, korvaus- ja yhteydenottopyynnön Föli-fillareita koskien voit jättää Paikalla palautepalvelun kautta: Palautepalvelu (valitse valikosta "Kaupunkipyörät / föllärit"). Pyrimme vastaamaan palautteeseen mahdollisimman nopeasti. 

Jos polkupyörässä ilmenee vikaa, se raportoidaan vikailmoituslomakkeen vika.foli.fi kautta. Mikäli tarvitset opastusta kaupunkipyörän käyttöönotossa, kannattaa ottaa yhteyttä Fölin asiakaspalveluun. Ilmoita tällöin käyttäjätunnus ja pyörän tunnistenumero. 

Avajaistilaisuuden vapaaehtoisille lähetetään henkilökohtainen viesti milloin kiitoksena luvattu viikon käyttöoikeus on saatavissa verkkokaupassa. Tämän toimittaminen on valitettavasti viivästynyt odottamattomien haasteiden takia.

Lisää ohjeita: 

Kuinka Föli-fillari otetaan käyttöön pyöräasemalta? 
Föli-fillarit: Kysymyksiä ja vastauksia
www.foli.fi/kaupunkipyörät

Suosittele

Ajankohtaista

16.10.2018 14:50
Matkakorttien lataus busseissa ja mobiilisovelluksessa onnistuu normaalisti.
11.10.2018 13:40
Liikenneyhteydet paranevat, ja henkilökunta ja asiakkaat kiittävät.
11.10.2018 12:40
Lokakuussa föllärit saavat alleen nastarenkaat.